Biznes prowadzony na terenie naszego kraju rządzi się swoimi zasadami i większości jest on znany. Sytuacja jednak zmienia się radykalnie, jeśli rozpoczynamy współpracę z stroną azjatycką. Tutaj potrzebna jest wiedza nie tyko na temat samego partnera, ale również warto znać podstawy kultury, aby niefortunnym zachowaniem, nie doprowadzić do zerwania negocjacji. Dlatego też, jeśli chcesz prowadzić negocjacje z Azją, ale jednocześnie chcesz aby zakończyły się one sukcesem to warto poznać kilka niezbędnych zasad i odpowiednio się przygotować.
Przygotowanie się do negocjacji z stroną azjatycką nie są skomplikowane. Przede wszystkim powinieneś skupić się na zasadach, które dla nich mają kluczowe znaczenie.
Wizytówka ma ogromne znaczenie
Jak lepiej negocjować w biznesie azjatyckim? Przede wszystkim zwracając uwagę na szczegóły, które w Polsce nie mają większego znaczenia. Jednym z takich elementów jest wizytówka. Jeśli na spotkanie jej nie zabierzesz, uznaje się to za lekceważenie drugiej strony. Warto pamiętać, że w biznesie azjatyckim sposób wykonania jak i zawarte informacje na wizytówce, również mają ogromne znaczenie. Musi zawierać takie dane jak imię, nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe. Najlepsza wizytówka to ta dwustronna, wykonana w dwóch językach (polskim i angielskim). Pamiętaj również, że wizytówek musisz mieć tyle, aby starczyło dla każdej osoby, która będzie brała udział w negocjacjach.
Przygotowanie to podstawa
Negocjacje w biznesie azjatyckim to nie tylko rozmowa, która ma na celu osiągniecie postawionego sobie celu. Dlatego też, zanim przystąpisz do jakichkolwiek negocjacji, musisz poznać bliżej osoby, z którymi dana rozmowa ma się odbyć. Niezbędna jest wiedza na temat stanowiska danej osoby, a podczas rozmowy używanie tego stanowiska, aby podkreślić ważność danej osoby.
Wykaż zainteresowanie
W Polsce wręczenie sobie wizytówek nie wymaga odpowiedniego zachowania. W biznesie azjatyckim niedopuszczalne jest nie zapoznanie się z wizytówką. Jeśli popełnisz taki błąd, wówczas negocjacje możesz uznać z góry za nieudane, ponieważ takim zachowaniem dajesz do zrozumienia, że ignorujesz drugą stronę.
Negocjacje w biznesie azjatyckim są bardziej wymagające pod względem zapoznania się z zasadami, jakie u nich panują. Warto jednak pamiętać, że nietaktowne zachowanie może doprowadzić do ich zerwania, zanim te się rozpoczną. Dlatego też, jeśli chcesz aby twój biznes się rozwijał, zacznij od nauki i poznania drugiej strony. Jest to kluczowe w nawiązywaniu kontaktów, ale również w prowadzeniu negocjacji czy budowaniu relacji. Działalność gospodarcza.